Poznaj partnerów kierunku
Projekty studentów i studentek
Galeria prac
Poznaj wykładowców i wykładowczynie kierunku
dr Bartosz Mazurkiewicz
WykładowcarozwińO mnie
rozwińPrzez 10 lat pracowałem na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Prowadziłem kilkanaście przedmiotów związanych z marketingiem m.in. komunikacja w social media, kampanie reklamowe i strategie marketingowe. Jestem również współautorem podręcznika do marketingu „Marketing. Podręcznik akademicki” (2022) oraz autorem i współautorem artkułów i rozdziałów w monografiach naukowych.
rozwińOd strony praktycznej, od 6 lat jestem związany z inmarketing digital agency – obecne jako Head of Creation, odpowiadam za strategie komunikacji firm, strategie ich obecności w internecie oraz koncepcje kreatywne.
Michu Szczepański
WykładowcarozwińO mnie
rozwińGdyby to była gra wideo, to byłbym „easy mode”. Stawiam na miły wajbik, równość i dobrą komunikację. dyskusję, feedback i partnerską wymianę myśli aniżeli klasyczną wizję edukacji. Nie mam żadnych supermocy czy większych talentów, ale w życiu robiłem sporo rzeczy związanych z filmem, grami i marketingiem: Jestem absolwent Lubuskiej Szkoły Telewizji i Filmu (wydział scenariopisarstwa i reżyserii), Krakowskiej Szkoły Filmowej (wydział reżyserii filmowej), WSNHiD (licencjat z kulturoznawstwa), Uniwersytetu Adama Mickiewicza (magister z filmoznawstwa), CDV
(studia podyplomowe, produkcja filmowa) oraz wielu innych szkoleń, kursów, konkursów czy inicjatyw połączonych z tematyką kina, teatru, gier wideo, marketingu, filozofii, psychologii i kultury.
rozwińZawodowo bywałem kierownikiem sklepu spożywczego, kucharzem, zarządcą hotelu, pracownikiem „call center” czy bramkarzem w klubie. Współpracowałem również jako realizator zdjęć i reporter z kilkoma telewizjami regionalnymi. Jednakże ostatnią dekadę spędziłem głównie na byciu organizatorem kursów, montażystą wideo/audio, doradcą technologicznym i videograferem. Współpracowałem przy reklamach telewizyjnych, internetowych oraz projektach społeczno- regionalnych. Brałem udział w realizacji projektów fabularnych, teledysków i reportaży dokumentalnych. Jednakże, relacja z festynu czy wesele też mi się zdarzały. Wszystko uważam za po prostu fajne i kształcące. Udało mi się również zmontować i przygotować na sprzedaż setki godzin kursów/podcastów dla zewnętrznych agencji marketingowych oraz szkoleniowych. Nie wiem nawet kiedy tyle się tego nazbierało. I wiem co dodać. Takie rzeczy. Chyba mogę napisać, że jestem zajawkowiczem i moim celem jest „sprzedaż” tej zajawki każdemu kto będzie nią zainteresowany. Dlatego zacząłem pracę jako wykładowca na CDV. Tak po prostu.
rozwińCiekawi mnie
rozwińZawsze kultura, drugi człowiek i opowieści. Wierzę, że w tych elementach zawiera się wszystko. Forma jest nieistotna, ważna jest historia i kontekst.
rozwińJestem kinomanem, zapalonym graczem i pasjonatem nowych mediów. Uwielbiam YouTuba, Tik Toka i wszystkie zwierzątka. Wystawy, koncerty, festiwale i wydarzenia kulinarne to miejsca gdzie można mnie spotkać jak cziluję bombę.
Kiedyś byłem kucharzem i nadal uwielbiam przygody w kuchni. Najlepiej podczas słuchania podcastów czy z odcinkiem jakiegoś serialu/animca w tle. Lubię też slamy poetyckie, modę i masę muzyki. Od polskiego rapu (Żywy Trzmiel, zabierz mnie stąd na owadzich skrzydełkach swojej nawijki) po ciężki metal zespołów, których nazwy nie przeczytam, bo mają dziwną czcionkę. Od ponad 10 lat kolekcjonuję fizyczne kopie filmów i gier. Ogółem mogę kiedyś umrzeć zasypany przez płyty. To realne zagrożenie. Kocham szeroko rozumianą dziwność, przekraczanie granic, Cronenberga, Scooby Doo, Spider-Mana, found footage, wuxia, horrory, soulslajki, Godzillę, Devil may cry, Supernatural, wszystkie animacje, symulatory chodzenia, estetykę uszkodzeń. inkluzywość, skracanie dystansu i makaron w każdej postaci. No i śpiewanie jak nikt nie słyszy. Jakby ktoś słyszał to… to już nie wiem co. Coś strasznego.
Przemysław Matejko
Przemysław Matejko
WykładowcaO mnie
Łukasz Szałankiewicz
Łukasz Szałankiewicz
WykładowcaO mnie
rozwińŁukasz Szałankiewicz to Audio Lead oraz wykładowca na kierunku Game Development w poznańskim Collegium Da Vinci, którego zainteresowania skupiają się wokół zagadnień związanych z audio w mediach interaktywnych.
rozwińJego dorobek artystyczny, obejmujący wiele interaktywnych instalacji i wystąpień audiowizualnych, cieszy się uznaniem w świecie międzynarodowym. Jako aktywista i kurator nowych mediów angażuje się w wiele projektów z tej dziedziny.
rozwińŁukasz Szałankiewicz jest także doświadczonym specjalistą , który współpracował z wieloma instytucjami i centrami sztuki na całym świecie. W latach 2016-2017 pracował jako ekspert w Instytucie Kultury Polskiej w Nowym Jorku, gdzie szczególnie zwracał uwagę na promocję gier komputerowych oraz mediów interaktywnych.
rozwińJest również jednym z założycieli „Komitetu Społecznego Polskiej Demosceny”, co przyczyniło się do wpisania demosceny na krajową listę niematerialnego dziedzictwa UNESCO w grudniu 2021 jako pierwszej polskiej kultury cyfrowej. Wspiera także międzynarodową inicjatywę Art of Coding, której zadaniem jest ustanowienie demosceny na liście globalnego niematerialnego dziedzictwa.
rozwińOd 2023 roku ambasador marki Zylia ( rejestrowanie dźwięku wolumetrycznego i w pełni nawigowalnego dla rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej )
Ciekawi mnie
rozwińJego zainteresowania obejmują także pierwsze społeczności cyfrowe, historię gier video oraz archeologię mediów.
Maciej Stróżniak
dr Marcin Pigulak
WykładowcarozwińO mnie
rozwińDoktor nauk humanistycznych w dyscyplinie nauk o sztuce. Historyk, filmoznawca, badacz gier cyfrowych. Adiunkt w Instytucie Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Do moich zainteresowań badawczych należą: historia filmu i gier cyfrowych, audiowizualne oraz cyfrowe przejawy kultury historycznej, historiozofia w kinematografii, tematyka historyczna w grach wideo, a także sposoby konstruowania dyskursu dotyczącego pamięci zbiorowej.
rozwińIstotne miejsce w mojej aktywności zawodowej zajmuje również działalność na polu edukacji medialnej i popularyzacji wiedzy. Jako autor materiałów edukacyjnych i konsultant naukowy współpracowałem m.in. z Galapagos Films, Zespołem Edukacji Sieci Kin Multikino i Cinema 3D, Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym, Ferment Kolektiv, portalem Film w Szkole, Zespołem Edukatorów Filmowych (ZEF), Siecią Małych Kin Społecznościowych „Kino za Rogiem” oraz 11 bit studios (program „Gry w edukacji”).
dr Joanna Pigulak
WykładowczynirozwińO mnie
rozwińBadaczka gier wideo, współtwórczyni kierunku groznawstwo na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, autorka książki Gra w film. Z zagadnień relacji między filmem i grami wideo (Kraków 2022). Zajmuje się zagadnieniami związanymi z immersją użytkownika, audiowizualnymi strukturami gier cyfrowych oraz projektowaniem inkluzywnym. Obecnie realizuje projekt badawczy finansowany przez Narodowe Centrum Nauki dotyczący opcji dostępności gier dla osób z niepełnosprawnością słuchu.
Dawid Matuszewski
WykładowcarozwińO mnie
rozwińTworzę gry, zarządzam zespołami i kieruję biznesową warstwą projektów. Tworzę głównie: gry mobilne oraz gry indie, ale nie tylko.
rozwińZ naszą uczelnią jestem związana od 2018 roku i mimo upływu czasu nie brakuje mi energii do działania.
rozwińCiekawi mnie
rozwińOprócz samego tworzenia gier i analizowania mechaniki interesują mnie także zależności i zjawiska rozwojowe – dlatego zawsze jestem na bieżąco z tym, co najlepiej mobilizuje uczniów do działania i jakie podejście do nauki zastosować.
rozwińOrganizowanie wszelkiego rodzaju wydarzeń sprawia mi przyjemność, dlatego co roku organizujemy nasz autorski gamejam – MageJam, turnieje gier, spotkania branżowe oraz szkolenia/warsztaty.
Krzysztof Maliński
WykładowcarozwińO mnie
rozwińAbsolwent Collegium Da Vinci z ponad 6-letnim doświadczeniem w programowaniu. Dziś twórca gier, który swoją karierę w zaczynał od aplikacji mobilnych i stron internetowych. Na co dzień pełni rolę Team Leadera i Lead Unity Developera w firmie Play2Chill S.A. W swoim dorobku posiada wiele projektów prywatnych i komercyjnych projekty na komputery osobiste czy konsolę Nintendo Switch. Największe projekty w których brał udział to: „Motorcycle Mechanic Simulator 2021” i „Aztecs: The Last Sun” czy „Pocket Pool”.
rozwińCiekawi mnie
rozwińPasjonują mnie gry i muzyka. Poza programowaniem rozwijam pasje związane z muzyką. Zajmuję się komponowaniem muzyki do gier i jej implementacją w silnikach. Po godzinach uczęszczam na studia magisterskie „Composition and Orchestration for Video Games” na University of Chichester w Anglii.
Piotr Maciantowicz
Piotr Maciantowicz
WykładowcarozwińO mnie
rozwińAbsolwent Filozofii na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Filmoznawca, animator i edukator z pasji. Promotor muzyczny, programer, prelegent, konferansjer, dj, producent wydarzeń kulturalnych, ojciec, animator kultury, gracz. Współpracuje z festiwalami filmowymi takimi jak Animator, Ale Kino!. Juror na festiwalach filmowych w Gdyni i Coimbrze. Twórca podcastu Kulturalnie o Grach, w której prześwietla kulturę gier w różnych aspektach. Kurator sekcji Animacja Interakcja – Gry Wideo na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Animowanych Animator. Specjalista ds. marketingu w CDV.
Kamil Krotofil
WykładowcarozwińO mnie
rozwińOd ponad 10 lat zajmuję się zawodowo produkcją i realizacją animacji oraz filmów reklamowych. Na co dzień łączę filmową działalność komercyjną z kreatywnym kreowaniem kultury na wielu jej płaszczyznach. Realizując animacje współpracowałem z Sony Music Polska (seria piosenek dla dzieci Jarzynki i Przyjaciele); z Teatrem Nowym (animacje do spektakli „Hamlet” oraz „Krzycz! Byle ciszej”) animowałem krótkometrażowy film Jaś Lis. Zrealizowałem ponad 20 teledysków m.in. dla Macieja Maleńczuka, Stanisławy Celińskiej. Ukończyłem kulturoznawstwo dokładnie w tych samych murach, w których mam przyjemność teraz uczyć.
Piotr Koźniewski
Piotr Koźniewski
WykładowcarozwińO mnie
rozwińZ wykształcenia jestem chemikiem, który realizuje dziedziczną i chroniczną kreatywność oraz tendencję poszukiwania rozwiązań bardziej optymalnych, przestrzennych, w dziedzinach Augmented i Virtual Reality.
rozwińOd 2010 roku zajmuję się tworzeniem użytkowych i edukacyjnych aplikacji 3D, a w nich – nowych modeli interakcji dla urządzeń i wirtualnych środowisk 3D, zwłaszcza, ale nie wyłącznie, mobilnych, rzeczywistości rozszerzonej – sam nazywam sibie wizjonerem, marzycielem.
rozwińPracując z zespołem programistów i grafików posługuję się na co dzień zagadnieniami z zakresu użyteczności zaawansowanych technologii wirtualnych jak i idei ich zastosowań – korzyści i nowych horyzontów.
rozwińJestem projektantem i wdrożeniowcem narzędzi VR – tworzyłem aplikacje na każdą z platform, na których VR jest dostępny – od smartfonów w kartonowych goglach, przez edukacyjne aplikacje eksploracyjne na OculusGO, do zaawansowanych konfiguratorów katalogu produktów wystroju wnętrz dla branży meblarskiej na PCVR.
rozwińTworzyłem koncepcje opowiadania o przestrzeni, funkcji i historii – wdrożone poprzez WebVR, m.in dla marek Daimler, VW, Enea, Sejm RP.
rozwińByłem producentem generalnym dla dwóch projektów zaawansowanych gier na Oculus Quest 2.
rozwińObecnie prowadzę autorskie laboratorium VRysunek, gdzie uczę rysowania przestrzennego w VR w aplikacji Gravity Sketch na największym wydziale malarskim w Polsce, na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu.
rozwińNa CDV będę uczył patrzenia na VR jako na dziedzinę sztuki, techniki i kreatywności poprzez jej składowe, mechaniki i doświadczenia.
Jarosław Kowalczyk
WykładowcaO mnie
rozwińDyrektor artystyczny z wieloletnim stażem w branży gier komputerowych w Stanach Zjednoczonych. Pracował między innymi nad światowymi hitami gier: Medal of Honor i Call of Duty. Wykładał i prowadził wydział Game Art and Design w Art Institute w Los Angeles. Jego najlepsi studenci pracują obecnie w najbardziej renomowanych firmach gier komputerowych takich jak Bilzzard, Infinity Ward, Treyarch oraz Electronic Arts. Obecnie jest wykładowcą i opiekunem specjalizacji gier na wydziale Informatyki w Collegium Da Vinci oraz wykładowcą na wydziale Communication Design w School of Form w Poznaniu.
Ciekawi mnie
rozwińJego doświadczenie i zainteresowania obejmują szeroki zakres produkcji gier, a w szczególności sztuka graficzna do gier, organizacja pracy zespołowej oraz systemy produkcyjne.
Damian Klabuhn
Damian Klabuhn
WykładowcarozwińO mnie
rozwińAbsolwent projektowania gier na Collegium Da Vinci. W branży tworzenia gier od 2019. Zdobył doświadczenie przy VR w Gamedust, grach mobilnych w Ten Square Games, oraz przy grach indie premium na PC i konsole w Play2Chill. Obecnie lead game designer oraz co-lead dużego projektu. Wykładowca od początku 2023 roku.
Kinga Malińska
WykładowczynirozwińO mnie
rozwińJestem absolwentką uczelni Collegium Da Vinci. Od 3 lat rozwijam się pracując jako grafik 3D przy projektach gier komputerowych/mobilnych/konsolowych. Dwukrotnie brałam udział w inicjatywie „Turniej Trójgamiczny”, gdzie jako mentor uczyłam podstaw modelowania w Blenderze oraz organizacji pracy graficznej w projektach.Głównie zajmuję się tworzeniem modeli otoczenia ( Environmental Artist) m.in. przy użyciu takich programów jak Blender, Photoshop i Substance 3D Painter. Mam doświadczenie w tworzeniu grafiki na urządzenia mobilne, konsole – Nintendo Switch oraz PC. Aktualnie pracuję w firmie Play 2 Chill przy projekcie „Aztecs: The Last Sun”.